Преди три месеца организирахме тайна среща на създателите на успешни Kickstarter кампании в България.
Въпросната среща се състоя в гостоприемния init Lab. Присъстващите споделиха безценния си опит, с което доказаха, че е важно да питаш - „патило, а не старило“.
Ако и вие ще тръгвате по трънливия път на Kickstarter кампаниите, настоящата поредица е точно за вас!
Първо няколко думи за хората, от които получавате съветите:
Джулиан Голоп, Chaos Reborn
В Chaos Reborn играчите се сблъскват с тактически магьоснически битки захранени от RNG (random number generation) система. Самата игра е вдъхновена от класики като шах и покер - късметът, блъфирането и чистите знания танцуват заедно към триумфа.
Това е техният официален сайт, а тук можете да откриете тяхната Kickstarter кампания.
Ivent Games, Strength of the Sword: ULTIMATE
Ето я и крайно успешната комбинация между файтър и браулър, която на всичкото отгоре има и огнехвъргачка. Старомодната сложност на играта изисква ловки рефлекси, тактическа мисъл и кръвожадното желание да победиш.
Тук е тяхната официална страница, а тук е Kickstarter кампанията.
FANTASMAGORIA, BATTALIA: The Creation
Настолна игра с бързо темпо и стратегически подбор на тесте, който включва строителство на карта, управление на герои и зони, както и уникална календарна механика.
Hit the Floor, Wolfed
Wolfed е базирана на изключително популярната парти игра "Mafia", у нас по-позната като "Върколаци".
Vermin Games, Bright Future
Настолна игра с пост-апокалиптичен сървайвъл елемент. Играчите поемат ролите на хора или мутанти, за да избегнат опасности, да се борят за живота си и да оцелеят.
GROZEN ENT., KEEPERS OF THE MOON & SUN
Чаровна графична новела, която разкрива истината за баланса между слънцето и луната.
Днес започваме с основни насоки за кампанията, а следващата седмица се връщайте на PressStart.bg, за да почерпите опит и по отношение на видеото, stretch goals, юридически особености и много други!
ОСНОВНИ НАСОКИ
- Представете прототип или демо:
Хората обичат да могат да се докоснат до продукта ви, преди да вземат решението да го подкрепят. Затова е от жизнена важност да представите прототип на творението си - по груби изчисления, добрият прототип отнема около 2-3 месеца, дори за най-минималистичната игра. - Организирането на самата Kickstarter кампания може да отнеме между 2 и 7 месеца.
- Стремете се да стигнете до т.нар. “influencer-и” или личности с влияние:
Това са хора, чиято дума е утвърдена в интернет пространството и гейминг обществата - било то YouTuber-и, стриймъри или просто популярни социални личности. - Kickstarter кампанията ще се превърне в работа на пълен работен ден за ПОНЕ един член на екипа. Имайте това предвид, когато я започвате.
- Проучете добре Kickstarter пазара и конкуренцията:
Досега са проведени главозамайващ брой успешни кампании. Проучете ги - особено тези, най-близки до вашия продукт - и вижте какво ги отличава. - Ако по време на кампанията отзивите за проекта ви не са положителни и феновете не са доволни от предложеното, добра идея е да замразите Kickstarter-a и да помислите над това какви промени бихте могли да въведете, за да подобрите играта си.
- Силно препоръчително е вашият проект да е поне на 90% готов или функциониращ, когато стартирате своята кампания.
Бъдете нащрек за част II от “Тайните на успешния Kickstarter”, където ще споделим ключови подходи в социалните мрежи заедно с по-важните дати и събития в календара на кампанията ви!