В предишното издание представихме услужливите участници в нашата (вече не чак толкова) тайна сбирка, заедно с най-общите съвети, които те споделиха най-напред. Можете да прочетете статията ето ТУК.
Днес е време да задълбаем в спецификите и ще започнем с няколко думи относно дейността в социалните медии, след което ще преминем към обзор на най-важното в календара на вашата предстояща Kickstarter кампания.
- Twitter е безценен инструмент в популяризирането на вашата кампания:
Известен факт е, че социалната платформа Twitter не е кой знае колко популярна у нас. Това обаче съвсем не значи, че Twitter не е ценéн на запад. Силното присъствие в този сайт гарантира, че още една особена група от хора ще чуе вашия зов! - Фокусирайте усилията си върху Facebook, reddit и Twitter:
Статистиките сочат, че социалните мрежи отвъд Facebook, reddit и Twitter генерират “не повече от половин процент”. Насочете усилията си в активна поддръжка на своите Facebook страница и Twitter акаунт, но и задължително не подценявайте reddit. - reddit е незаменима част от вашата Kickstarter кампания:
Платформата reddit предлага перфектните условия да се свържете със своята аудитория и детайлно да изложите своите мисли и идеи като създател и разработчик. - За разработчиците на настолни игри, порталът BoardGameGeek е задължителна стъпка:
Изключително важно е за всяка аспирираща настолна игра да има страница в BoardGameGeek, където познатите фенове на жанра се събират в търсене на нови заглавия и за да обсъдят някоя настояща мания. Сайтът ще подпомогне и в това още хора да научат за кампанията ви, докато тя е в разгара си.
- В случая на Chaos Reborn, играта е анонсирана чрез личния Twitter профил на г-н Голоп, който в дадения момент има не повече от 20 последователи. Chaos Reborn e, както и самото име подсказва, възраждането на класиката "Chaos" от 1985-та година, затова нейни фенове веднага започват да ритуитват новината и да я разпространяват между приятелите си. Два месеца след анонса, акаунтът на Джулиан има сто пъти по-голям брой последователи.
- Създателите на Battalia също подчертават важността на Twitter и признават, че първоначално не са били “готови за платформата”. Сега обаче умело се възползват от способностите ѝ покрай предстоящото допълнение към играта: Battalia: The Stormgates.
- Момчетата от Strength of the Sword: Ultimate споделят, че Reddit е перфектното място за разработчици, защото аудиторията може да предложи изключително проникновени отзиви.
Преди да приключим със социалните мрежи искаме да напомним и че всеки продукт се нуждае от подходяща стратегия. Що за аудитория търсите? Кои хора биха се интересували от вашата игра? Важно е да таргетирате правилните групи и да покажете чрез постовете си точно какво могат да очакват вашите фенове, настоящи и бъдещи, щом драгоценната ви идея е завършена. Съветваме ви и да проверите кои са най-популярните и плодовити стратегии из мрежите, които смятате да обитавате - алгоритмите се сменят честичко, та не е лоша идея да опресните знанията си.
И запомнете - социалните мрежи трябва да са ваш неотлъчен спътник преди, по време на и след кампанията ви. От жизнена важност е да държите своите фенове в течение, независимо от случващото се.
Прехвърляме се към втората част от днешното издание на “Тайните на успешния Kickstarter”, а именно - календарът на вашата кампания. Както вече знаете, подготовката по стартиране на Kickstarter кампания отнема няколко месеца. Когато вече стигнете до натискането на заветния “Start” бутон и таймерът с обратно броене се активира има няколко събития, за които трябва да се ослушвате.
- Подготовката на вашата Kickstarter кампания може да отнеме между 2 и 7 месеца:
Това време включва юридическата част на кампанията (създаване на фирма, обособяване на представители в чужбина и други - ще обсъдим тази тема по-обстойно в бъдеще), изготвянето на представителна страница и видео (за които също ще говорим в детайл), подготовка на канали в социалните мрежи, изработка на прототип. Срокът за всичко това зависи главно от два фактора: 1) колко човека ще работят по кампанията и 2) колко време на ден могат да отделят. - Предупредете света, че се задавате - още преди да сте започнали:
Раздвижите своите канали в мрежата няколко месеца преди началото на кампанията. Колкото повече хора знаят за нея преди да започне - толкова по-добре. Връзката с блогъри, стриймъри, YouTuber-и, журналисти и сайтове на подобна тематика също е добър ход. Разпространете добрата дума! - Зимните месеци са ЛОШ период за Kickstarter:
Портфейлите на хората са твърде леки покрай суматохата по закупуване на коледни подаръци. - Дайте си прозорче от една-две седмици, за да решите дали кампанията да продължи, или да бъде преустановена:
Ако през първата си седмица кампанията не е генерирала поне 30% от целевата сума, а през втората - поне 50%, то най-вероятно е добра идея да преработите Kickstarter-a. - Два пъти мери, един път режи:
Много по-добър вариант е да отложите малко срока на излизане на вашата игра, отколкото да издадете лош продукт. - Феновете ви нямат против да почакат за качествено изживяване:
Изобщо не подценявайте своите последователи. Както вече подчертахме, по-добра идея е да забавите малко играта си, отколкото да разочаровате всичките си фенове - можете да сте сигурни, че ще се замислят преди да ви повярват повторно. Но добрите, стойностни игри се помнят и ценят.
- Chaos Reborn: Разработката на кампанията е отнела близо 5 месеца, като този период включва набирането на информация относно провеждане на подобни crowdfunding кампании, разговорите с журналисти и търсенето на хора за разработката на играта, която тогава има готов прототип. Джулиан умишлено забавя пускането на кампанията, за да може повече хора да научат за нея предварително. Подкрепилите играта получават достъп до играта преди всички останали, а версията ѝ обещано се ъпдейтва веднъж месечно.
- Battalia: Ситуацията ги притиска да подготвят кампанията си за малко повече от месец. Самата игра е била готова на 97% при откриването на Kickstarter-a, но след края на срока им се налага да вкарат още часове работа, за да добавят обещаното в новопоявилите се stretch goal-ове.
- Bright Future: Кампанията се разработва за около 3 месеца. Само страницата в Kickstarter отнема близо два месеца от вниманието на създателите й - Vermin Games категорично твърдят, че изрядно подготвената страница, със солидно количество картинки и перфектно изпипан текст (който трябва да е достатъчно раздвижен, че да грабне окото, но не и толкова, че да дразни) е първостепенна. Важно е и за настолните игри да имат предварително създадени страници в портали като BoardGameGeek.
- Strength of the Sword: ULTIMATE: Подготовката отнема около 6 месеца. Това време включва обстойните прегледи на отминали и настоящи кампании, старателното оформяне на страницата на проекта, тримесечна олелия с юридически въпроси, както и обработката на прототипа (който е отнел поносимо малко време, тъй като целта на кампанията е да се прехвърли вече-работеща игра на PC). Според Ivent Games, а и не само, е задължително да се поинтересувате от подобни на своята кампания, за да придобиете по-добра идея какво се харесва и търси от вашата аудитория и какво - не.
- Wolfed: Започвайки с изработката на дизайна на картите, кампанията се оформя за 7 месеца. Опитът им за връзка с близо 500 блогъра се оказва безуспешен. Първата кампания се спира след всеобщото недоволство от цената на играта и доставката ѝ, заедно с предложените stretch goal-ове. За сметка на това, създателите си взимат поука и втората кампания чуква камбанката на целта си още първата седмица.
Запомнете - обръщате се към вашите фенове за подкрепа, затова е важно да ги изслушате щом стане дума за вашето бленувано заглавие. Това, разбира се, не значи, че трябва да преработите изцяло играта си, за да пасне на съвсем друга аудитория, но отзивите на вашите последователи често съдържат купища добри идеи.
Следващата седмица очаквайте ново включване по темата на успешните Kickstarter кампании. Очаквайте нови интересни късове относно изграждането на вашата страница и подготвянето на вашия посланик - представителното видео.