Тайните на успешния Kickstarter, част III: Видео

Видео

Видеото е едно от най-важните неща, които трябва да имате на своята Kickstarter страница. Проекти с видеа имат 85% повече шанс да постигнат желаното финансиране, тъй като видеото е чудесен начин за потенциалните си бекъри да придобият представа какво представлява вашият проект, още преди да прочетете подробностите в текста. Затова ви предлагаме да видите няколко неща, които може да искате да запомните, когато стартирате кампанията за своята игра.

  • Използвайте YouTube

youtube-logoСъздаването на специален YouTube канал и ъплоудване на видеото там е най-доброто решение. Можете да линкнете видеото от там и междувременно да получавате събскрайбъри, които по-късно могат да се превърнат в потенциални бекъри. Така или иначе всички предпочитат YouTube – просто там съдържанието е по-лесно за гледане и споделяне.

  • Покажете се (или не?)

Може да си мислите, че не сте фотогенични, че не изглеждате добре на видео, че гласът ви звучи странно, но в общи линии всеки има подобен проблем. Супер е да покажете съдържание от играта в своето видео, но потенциалните бекъри искат да видят и вас. Често те подкрепят проекта ви толкова, колкото подкрепят самите вас. Затова се покажете, усмихнете, кажете няколко думи и убедете зрителите, че може да ви се има доверие и че знаете какво правите. Бъдете искрени, естествени, развълнувани и най-вече – бъдете себе си.

От друга страна… може да пропуснете частта, в която се показвате и говорите. Ако английският ви е много лош, със силен акцент и/или се чувствате зле пред камера, просто използвайте войсовър или простичка анимация с арт от играта ви – оставете някой от персонажите ви да говори вместо вас.

sotsultimateТака например, създателите на “Strength of the Sword” смятат, че в доброто видео на присъстват лица – защото хората просто искат да видят вашия продукт. Въпреки това смятат, че е добра идея да покажете лицата си под някаква артистична форма – например в духа на артуърка на играта ви.

bf-photoНа друго мнение са създателите на “Bright Future”, които смятат, че да покажете лицето си има емоционален ефект , защото хората могат да видят кои сте и е по-вероятно да ви се доверят.

  • Разделете видеото на сегменти

Най-добрият начин да създадете Kickstarter видео е да го разделите на 30-секундни сегменти. 30 скунди кадри от играта, 30 секунди с вас пред камерата, 30 секунди от това и онова – просто не задълбавайте прекалено дълго в една тема. Чисто и просто. Кажете на хората кои сте вие, каква е историята зад проекта ви и защо си струва той да бъде подкрепен. Обяснете защо имате нужда от парите и какво точно ще правите с тях. Още веднъж – не отделяйте повече от 30 секунди на всяка тема.

  • Бъдете бързи!

Тази поредица ви казва от самото начало да отделите достатъчно време за всичко и да не прибързвате, ако искате да успеете. Това обаче не значи, че трябва да ъплоуднете 12-минутно Kickstarter видео. Хората ще се почувстват уморени само като видят колко е дълго и няма да го изгледат никога. Това може да стане и ако не видят нищо интересно в първите секунди. Затова проявете креативност и опитайте да „закачите” зрителя още в първите секунди на видеото ви. Започнете ударно и накарайте зрителя да се заинтересува от съдържанието. Ако започнете бавно и нищо не се случва с първите 8-10 секунди – значи правите нещо грешно.

  • Създайте сценарий и разкадровка

Сценарното писане не е толкова лесно, колкото звучи, но имате нужда от сценарий, ако искате видеото ви да бъде стегнато. Напишете сценарий и го редактирайте колкото пъти е необходимо, докато не махнете всичката ненужна информация от него. Празните думи са вашият голям враг в този случай. Създаването на разкадровка е част от създаването на сценария и ще ви помогне да се организирате по-добре. Преценете всеки детайл, репетирайте и си дайте време да се подговите подобаващо за заснемането на видеото. Не очаквайте да стане велико още от първия запис – може да отнеме време да направите перфектното видео.

  • Преценете бюджета си

Може да платите много за видеото си, но може и да го направите за без пари. Едно наистина добро, зрелищно видео винаги е добра идея, но ако не можете да го вместите в бюджета си, е добре да се огледате за по-евтини опции.

moneyТака например, Джулиан Голоп от “Chaos Reborn” лети до Англия, където фен на предишната му работа предлага да му помогне с видеото. То му излиза около €1000, като в него се използват картинки на „фалшив” геймплей, тъй като по това време играта още не е била готова. За сравнение, създателите на “Strength of the Sword” дават около €1500-2500 за видеото си, а създателите на “Wolfed” дават само около $250-300, като 200 от тях отиват за гласов актьор. Те обаче са искали конкретен глас – този на Лани Минела, позната ни от Starcraft II (като Slivan), Darksiders (като Silitha и Tiamat) и куп други игри. Този пример е показателн, че възможностите са навсякъде и че понякога хората просто са готини – момчетата са се свързали с Лани и тя е съгласила да даде гласа си на много символична цена.

В края на краищата, би било супер да си направите видеото изцяло без пари (и това е възможно), но понякога крайният резултат изглежда точно толкова евтин, колкото е. Не правете компромиси с качеството. По-добре похарчете $20 за хубава музика, която да си върви с видеото, отколкото да се опитвате сами да запишете музика със старата си китара.

  • Внимавайте с малките правни детайли

copyrightМоже и да си мислите, че е окей да покажете логото на лаптопа си във вашето видео, но така може да се окаже, че нарушавате закона за авторско право без дори да знаете. Ако на заден фон се чува музика – тя също може да е защитена от авторско прави. И не, не можете  да използвате “(I Can’t Get No) Satisfaction” на The Rolling Stones за видеото си безплатно. Намерете съдържание, което не изисква да плащате възнаграждение за ползване на правата му и се постарайте всичко във видеото ви да е легално. Скрийте всякакви лога и марки от техниката и дрехите си. Даже най-добре изобщо не носете дрехи с видими брандове и лога.

  • Сключете сделката

Завършете видеото си като покажете всички награди, които предлагате и накарайте зрителите да ги искат, като им покажете висококачествени фотографии на наградите. Благодарете на всички за вниманието, помолете ги учтиво и ненатрапчиво да споделят вашта кампания с всеки, който би могъл да е заинтересован от нея и сложете край на видеото.

И може би изглежда пределно ясно, но трябва да го кажем – гледайте видеото си преди да го ъплоуднете. Може да сте твърде развълнувани, уморени и нетърпеливи да завършите този дълъг процес, но отделете време да огледате детайлите. Изгледайте видеото веднъж като следите само какво се случва на заден план, защото там може да има нещо, което не сте забелязали – например отворен браузър, в който един от табовете показва срамно съдържание. Не искате нещо подобно да бъде център на внимание във вашето видео, нали?

Успех!