Да получите финансиране над очаквания бюджет звучи чудесно в началото и понякога в действителност е такова. Допълнителни награди за бекърите ви също звучат страхотно. Вие обаче сте имали цел от $10 хиляди, но вашите бекъри толкова много са харесали проекта ви, че са ви дали $100 хиляди. Означава ли това, че имате допълнителна чиста печалба от $90 хиляди лева? Ами, не точно. Ето някои съвети, за които говорихме на нашата вече не толкова тайна среща със създатели на игри с успешни Kickstarter кампании.
- Повече пари = повече бекъри = повече работа. Вие сте гласяли 1000 артикула за изпращане, а сега, само защото бекърите ви са се умножили, трябва да подготвите още 9000. Помните ли колко трудно се произвеждат тези артикули? А помните ли част IV на тази статия, където ви казахме колко трудно може да бъде изпращането на всички награди? Също така, сега имате 9000 нови човека с различни въпроси, желания и изисквания. Така че не се отдавйте на емоциите – фокусирайте се върху работата и се подгответе да работите някой и друг час допълнително.
- Планирайте допълнителните си награди. Подобряването на вашия проект с допълнителните пари е допълнителна работа сама по себе си. Но така е по-лесно – може просто да използвате по-качествени материали (да замените пластмасовите фигури с керамични, алуминиеви или стъклени такива и т.н.), да я направите по-“бляскава” по различни начини – и това е абсолютно в реда на нещата. Но може би искате да добавите нещо “по-така”? Може би искате да добавите допълнителен пакет с игрално съдържание? Супер! Просто се уверете, че няма да се самозатрупате с работа и в крайна сметка да се провали с крайните си срокове. Планирайте внимателно и се уверете, че можете да свършите работата навреме. Също така…
- Уверете се, че ранните ви бекъри не се чувстват неуважени. Значи, аз ви подкрепих, когато бяхте на 3% и никой не знаеше за вашия страхотен проект, а сега предлагате ексклузивни награди за хора, които са разбрали за вас чак когато проектът ви стана известен? Не е готино така, аз съм разочарован и по някаква причина сега мисля, че заслужавам повече. И може би съм прав. Ето така могат да се почувстват бекърите ви, ако сте забравили тези, които са били вас от самото начало. Така че, моля ви, уверете се, че не предлагате нещо изключително за вашите stretch goal бекъри – просто помислете за нещо, което всеки ще може да получи в крайна сметка.
- Не се “разтягайте” прекалено. Един пример от нашата среща беше за stretch goal с 5 допълнителни геймплей карти за $5000 отвъд бюджета. Финансирането обаче изведнъж се забавя, затова създателите на играта решават да разделят тези $5000 на пет по-малки стъпки от по $1000 всяка. И това им носи мигновен успех. Поуката – планирайте по-малки стъпки за вашите големи цели. Намалете и цените си, ако вашите stretch goals не вървят добре.
- Поставете най-добрия си stretch goal на първо място. Знаете още от началото на кампанията си, че най-добрите оферти трябва да бъдат най-видими. Ще се изненадате колко хора са склонни да забравят такива прости неща, но това е нормално – вече сте минали през това и вече се чувствате уверени и опитни, така че може да забравите някои малки, уж очевидни детайли като да поставите най-добрите си нови оферти на първо място. Друг пример от нашата среща показва, че пренареждане на не толкова добре работеща stretch goal кампания може да донесе невероятни резултати.
- Общувайте с вашите бекъри. Знаем, че се подразбира, а и най-вероятно сме ви казвали това изречение във всяка част на тази статия, но пак ще го кажем – комуникацията е много, много важна. Бъдете внимателни, когато обявявате новите си stretch цели – бъдете абсолютно ясни и честни с бекърите си, обяснете им защо тези stretch цели са добри и ги уверете, че ще успеете да си спазите сроковете. Още веднъж, не забравяйте първоначалните си обещания и накарайте ранните си поддръжници да се чувстват специални, каквито те наистина са. И недейте просто да драснете набързо „Имаме нова цел”, оставяйки бекърите ви да се чудят каква е тя. Обяснете каква е тя и защо е готина. Икономията на време е чудесно нещо, но отделете време, за да общувате с хората, които ви помагат да реализирате вашия проект.
- Stretch целите ви трябва да са добри, но… не прекалено. С други думи – не поставяйте stretch цели, които е трябвало да бъдат част от редовните ви. Да, имате страхотна идея за stretch цел, но не е ли трябвало тя да е част от продукта ви по начало? Просто… не правете това. Вашият продукт трябва да бъде страхотен и без stretch целите. Те са само готин бонус. Точно както един голям музикален албум е супер, а всяка бонус песен е само хубаво малко допълнение. Нито един изпълнител не слага хитовия си сингъл като бонус песен в лимитираното издание на албума си, нали?
Това е общо взето, когато става въпрос за stretch целите. Планирайте, общувайте и не бъдете прекалено алчни. В крайна сметка, стига да не надхвърляте бюджета си и не изоставате от графика си, всичко ще е наред. Късмет!